środa, 24 lutego 2010

Na dwa miesiące przed rozpoczęciem działalności gospodarczej – wstępna analiza finansowa przedsięwzięcia

W pierwszej części zajęć poznaliśmy kilka rodzai strategii:
1. Strategia zbierania śmietanki
2. Strategia cen prestiżowych
3. Strategia penetracji
4. Strategia ekspensywnego kształtowania cen
5. Strategia cen eliminujących konkurentów

Następnie analizowaliśmy przykład działalności firmy ABC która produkowała sok jabłkowy.

W drugiej części zajęć zastanawialiśmy się nad pojęciem bilansu i punktu krytycznego.

Bilans – dokument zawierający wartościowe zestawienie – na określony dzień – majątku przedsiębiorstwa - aktywów i źródeł jego finansowania.

Punkt krytyczny – poziom sprzedaży produkcji, którego osiągniecie gwarantuje równowagę pomiędzy wpływami ze sprzedaży a wszystkimi kosztami działalności.

Przychody ze sprzedaży = Koszty działalności

Zysk = 0

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz