wtorek, 10 listopada 2009

"Na sześć miesięcy przed rozpoczęciem działalności gospodarczej"- biznes planu ciąg dalszy... klient na rynku








Te zajęcia zaczęliśmy od poznania pojęć związanych z marketingiem. Oto kilka z nich:

Marketing to:
· świadomość, że klient i jego oczekiwania to najważniejszy element biznesu: jeśli nie ma klientów, przedsiębiorstwo traci rację bytu,
· wynikający z tej świadomości proces identyfikowania i zaspokajania potrzeb klienta – przy równoczesnym zapewnieniu zysku przedsiębiorstwa i ciągłości funkcjonowania,
· techniki wspomagające ten proces: badania rynku, kształtowania produktu, oddziaływania na rynek, ustalania ceny, sprzedaży.
Marketing to handel aktywny, wychodzący naprzeciw potrzeb klienta, próbujący odgadnąć skryte potrzeby klienta, usiłujący te potrzeby uświadamiać i pobudzać a nawet kreować – i zaspokajać je.
Marketing posiada wiele definicji naukowych. Jednak najprościej mówiąc marketing to działanie mające na celu wynajdowanie, pobudzanie i zaspokajanie potrzeb podmiotów gospodarczych. Określeniem "marketing" nazywa się też dziedzinę wiedzy analizującą wspomnianą działalność.

Reklama to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei

Przedsiębiorstwo- wyodrębniona prawnie, organizacyjnie i ekonomicznie jednostka, prowadząca działalność gospodarczą. Najczęściej definiowanym celem działalności przedsiębiorstwa jest osiąganie zysku lub zaspokajanie potrzeb konsumentów. W jego skład mogą wchodzić mniej lub bardziej odrębne jednostki gospodarcze, nazywane zakładami.

Następnie myśleliśmy o tym, jakie przedsiębiorstwa lub firmy chcielibyśmy założyć
w przyszłości i na podstawie zadań, które otrzymaliśmy od pani koordynator, rozważaliśmy, jak miałyby one się rozwijać pod wpływem różnych czynników gospodarczych.
Później przygotowywaliśmy reklamy swoich usług i prezentowaliśmy je sobie nawzajem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz