Te zajęcia poświęcone były pracy z mikroskopem. Na początku krótko przypomniałyśmy sobie budowę mikroskopu i zasady pracy z nim. Następnie każda z nas usiadła przy osobnym mikroskopie (korzystałyśmy z mikroskopów szkolnych) i oglądałyśmy preparaty, aby „oswoić” się z tym zadaniem. Potem nasza pani koordynator tłumaczyła nam jak tworzyć preparaty. Wykorzystując wiedzę w praktyce wszystkie tworzyłyśmy preparaty z własnego włosa, tkanki cebuli, miąższu jabłka i liścia. Najpierw na szkiełkach umieściłyśmy kilka kropel wody, na nią położyłyśmy fragment ciała do badania, a następnie szkiełka nakrywkowe. Później oglądaliśmy preparaty w różnych powiększeniach. Następnie pani koordynator rozdała nam kartki z instrukcją dotyczącą rysowania obrazu mikroskopowego i wykonaliśmy kilka prób. Na koniec dostałyśmy pracę domową, a mianowicie każda miała znaleźć w Internecie inne pojęcie (roztwór hipotoniczny, roztwór hipertoniczny, roztwór izotoniczny, plazmoliza i osmoza). Na następnych zajęciach będą nam one potrzebne...
czwartek, 23 kwietnia 2009
2 kwietnia- Plazmoliza, a co to takiego?
Te zajęcia poświęcone były pracy z mikroskopem. Na początku krótko przypomniałyśmy sobie budowę mikroskopu i zasady pracy z nim. Następnie każda z nas usiadła przy osobnym mikroskopie (korzystałyśmy z mikroskopów szkolnych) i oglądałyśmy preparaty, aby „oswoić” się z tym zadaniem. Potem nasza pani koordynator tłumaczyła nam jak tworzyć preparaty. Wykorzystując wiedzę w praktyce wszystkie tworzyłyśmy preparaty z własnego włosa, tkanki cebuli, miąższu jabłka i liścia. Najpierw na szkiełkach umieściłyśmy kilka kropel wody, na nią położyłyśmy fragment ciała do badania, a następnie szkiełka nakrywkowe. Później oglądaliśmy preparaty w różnych powiększeniach. Następnie pani koordynator rozdała nam kartki z instrukcją dotyczącą rysowania obrazu mikroskopowego i wykonaliśmy kilka prób. Na koniec dostałyśmy pracę domową, a mianowicie każda miała znaleźć w Internecie inne pojęcie (roztwór hipotoniczny, roztwór hipertoniczny, roztwór izotoniczny, plazmoliza i osmoza). Na następnych zajęciach będą nam one potrzebne...
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz