piątek, 28 stycznia 2011

"Światło, jako fala poprzeczna" - polaryzacja światła

Na dzisiejszych zajęciach wykonaliśmy szereg doświadczeń z zakresu optyki. Naszym tematem było : "Światło, jako fala poprzeczna" - polaryzacja światła. Celem zajęć było rozbudowanie zainteresowania zjawiskami zachodzącymi w otaczającej nas przyrodzie, uczenie współdziałania w zespole oraz kształtowanie odpowiedzialności za powierzone zadania oraz staranność ich wykonania.



Aspekty działania naszej firmy

Podczas ostatnich zajęć nasza grupa otrzymała do wypełnienia arkusze zawierające informacje na temat działania naszej firmy. Przydzielaliśmy zadania, które będą sprawować poszczególni pracownicy naszej apteki, a także składaliśmy zamówienia na towar. Wszystkie te dokumenty dołączyliśmy do teczki, która nosi nazwę " plan działalności przedsiębiorstwa " .

piątek, 17 grudnia 2010

"Światło jaka fala poprzeczna: - polaryzacja światła


Celem na dzisiejszych zajęciach było zapoznanie się z pojęciem " polaryzacja światła " . Wykonaliśmy szereg doświadczeń z zakresu fizyki. Do doświadczeń używaliśmy między innymi ekran, polaryzatory oraz źródło światła.

Zapoznanie z pojęciem '' firma symulacyjna ''

Na dzisiejszych zajęciach poznawaliśmy mechanizm zakładania firmy symulacyjnej, przygotowywaliśmy odpowiednie wyposażenia oraz sporządzaliśmy plan działania naszej firmy.
Wszystkie informacje zapisywaliśmy w odpowiednich tabelkach.



Dyfrakcja i interferencja światła

Dyfrakcja światła na płycie CD

W zaciemnionym pomieszczeniu skierowaliśmy wiązek światła z latarki na płyte CD. Przy pewnym ustanowieniu uzyskaliśmy efekt tęczy.


Interferencja światła monochromatycznego

W jednej z kartek wycięliśmy szczelinę, ustawiliśmy ją równolegle do ekranu. Światło lasera skierowaliśmy na szczelinę. Zaobserwowaliśmy obraz na ekranie.


Dyfrakcja i interferencja światła

Wycięliśmy płaski otwór na ścianie pudełka, następnie kolejne otwory równoległe, w których później zamocowaliśmy prostokąty z kartki. W prostokącie wycięliśmy szczeliny. Świeciliśmy latarką w otwór na ścianie pudełka. Zaobserwowaliśmy obraz na przeciwległej ścianie pudełka.


Wyznaczanie odległości rowków na płycie

Zrobiliśmy szpilką na pudełku, później powiększyliśmy otwór. Ustawiliśmy pudełko od płyty CD. Otwarte pudełko od CD stanowiło statyw. Zauważyliśmy 5 plamek świetlnych.

piątek, 19 listopada 2010













































































Na dzisiejszych zajęciach stworzyliśmy logo naszej potencjalnej firmy- apteki.


Nasze logo wykorzystaliśmy do stworzenia papieru firmowego.


Zagospodarowaliśmy także czas na stworzenie tabliczki z nazwą naszej firmy i umieszczenie jej na drzwiach sali w której organizujemy symulator naszej firmy.

Hello!
Nazywam sie Jakub Buchnajzer i uczeszczam do gimnazjum im. Noblistów Polskich w Koźminku. Do projektu Nauki i Biznes uczęszczam juz drugi rok. Mam nadzieję że i w tym roku zdobędę wiele dodatkowej wiedzy dzięki temu projektowi.:D