piątek, 6 maja 2011

Kultura organizacyjna - kodeks etyki pracy i zachowania



























Na dzisiejszych zajęciach głównym celem było wprowadzenie nas w tematykę odpowiedzialności moralnej i etycznej odnośnie wykonywania swoich obowiązków w firmie i uświadamianie nam, że polityka firmy oparta na etyce stanowi korzyść dla rozwoju firmy oraz rozwój umiejętności praktycznych opierających się na stworzeniu idealnego Kodeksu Etyki dla swojej firmy. Dowiedzieliśmy się także od czego zależą standardy etyczne i zawodowe.

KODEKS PRACY NASZEJ FIRMY:
1. Nie spóźniamy się do pracy
2. Jesteśmy wobec siebie mili i życzliwi
3. Pomagamy sobie nawzajem
4. Sumiennie wykonujemy swoje obowiązki
5. Zachowujemy przepisy i normy BHP
6. Konflikty rozwiązujemy pokojowo
7. Prawo do 21-dniowego urlopu
8. Każdy pracownik ma zawartą umowę na czas nieokreślony
9. Pracownik przestrzega czasu pracy ustalonego w zakładzie

Informacje zwrotne od klienta - ocena naszej oferty handlowej


Celem naszych zajęć było znalezienie odpowiedzi na pytanie : czy oferta handlowa naszej Firmy przynosi zamierzone rezultaty i czy uzyskujemy zaplanowaną wielkość sprzedaży naszych produktów, oraz jak zmierzyć efekty pracy naszej Firmy ?
Wykonywaliśmy również ćwiczenia negocjacyjne.



czwartek, 5 maja 2011

Negocjacje

.




















Na dzisiejszych zajęciach naszym głównym celem było wzmocnienie umiejętności negocjacyjnych a także nabycie wiedzy praktycznej odnośnie reguł i zasad negocjacji w biznesie. Rolą tych zajęć było przygotowanie zadań pozwalających na obserwacje uczestników w akcji i ocenianie ich kompetencji.Wykonywaliśmy dużo ćwiczeń ,które pomogły nam lepiej zrozumieć temat zajęć.

Sporządzamy remanent naszej firmy


Głównym celem naszych dzisiejszych zajęć i założeniem było przypomnienie i utrwalenie wiadomości z zakresu księgowości i praktyczne zastosowanie zasad uzupełniania i sporządzania dokumentacji rachunkowej. Zajęcia dotyczące sporządzania remanentu stanowią kontynuację, a jednocześnie nowy etap działalności naszej firmy symulacyjnej. Dowiedzieliśmy się kiedy i jak sporządzać ów remanent, do czego on służy i dlaczego jest on tak ważny w działalności firmy.

wtorek, 5 kwietnia 2011

"Gdzie człowiek nie może, tam foton pośle" - praktyczne zastosowanie zjawiska fotoelektrycznego

Samodzielna praca uczniów z komputerem


FOTOKOMÓRKA-lampa próżniowa, która ma dwie elektrody; jedną elektrodą jest zwykle warstwa metalu, naparowana na wewnętrzną stronę szklanej bańki próżniowej, nazywamy ją katodą, drugą elektrodą jest wygięty drut metalowy znajdujący się wewnątrz lampy, nazywamy ją anodą. Nieoświetlona fotokomórka nie przewodzi prądu, prąd może się jednak pojawić jeżeli katoda zostanie oświetlona światłem widzialnym.




FOTOOGNIWA-składają się z płytki z półprzewodnika posiadającej złącze P-N (positive -
negative). W strukturze takiej występuje pole elektryczne (bariera potencjału). W chwili, gdy na ogniwo pada światło słoneczne powstaje para nośników o przeciwnych ładunkach elektrycznych, elektron - dziura, które zostają następnie rozdzielone przez pole elektryczne. Rozdzielenie ładunków powoduje, iż w ogniwie powstaje napięcie. Po podłączeniu obciążenia (urządzenia pobierającego energię) następuje przepływ prądu elektrycznego.

"Światło w krzywym zwierciadle"-otrzymywanie obrazów przy pomocy zwierciadeł sferycznych

Na zajęciach konstruowaliśmy również obrazy otrzymywane przy pomocy zwierciadeł sferycznych.
Każdemu otrzymanemu obrazowi, zarówno w zwierciadłach wklęsłych, jak i wypukłym, uczniowie przyporządkowują trzy charakteryzujące je cechy (np. powiększony, odwrócony, rzeczywisty).

Doświadczenie
"Demonstrowanie powstawania obrazów w zwierciadłach"
Po wprowadzeniu teoretycznym demonstrowaliśmy jak zmieniają się obrazy obserwowane w zwierciadłach sferycznych w zależności od odległości, w jakiej znajduje się od nich przedmiot. Do demonstracji wykorzystywaliśmy duże wklęsłe zwierciadło sferyczne.

poniedziałek, 4 kwietnia 2011

czy lupa służy do powiększenia przedmiotu? przyrządy optyczne.






















Na dzisiejszych zajęciach prowadziliśmy obserwacje niewielkich przedmiotów za pomocą lupy. Określiliśmy która z trzech lup daje największe powiększenia obrazu. Odpowiedzieliśmy na zadane nam pytanie ,,Czy lupa powiększa przedmiot?", nasza odpowiedź brzmiała nie, ponieważ ona jedynie powiększa nasz kąt widzenia. Drugim doświadczeniem była obserwacja obiektywów odległych. Za pomocą teleskopu obserwowaliśmy obiekty znajdujące się za oknem. Trzecim a zarazem ostatnim dzisiejszego dnia doświadczeniem była obserwacja obiektywów mikroskopijnych. Dokonywaliśmy obserwacji przygotowanych wcześniej preparatów pod mikroskopem. Poprzez manipulacje śrubą makro i mikrometryczną mikroskopu uzyskiwaliśmy ostry obraz przedmiotu. Dzisiejsze zajęcia były bardzo interesujące, dzięki nim rozwinęliśmy nasze zainteresowania fizyką i astronomią.