Na dzisiejszych zajęciach prowadziliśmy obserwacje niewielkich przedmiotów za pomocą lupy. Określiliśmy która z trzech lup daje największe powiększenia obrazu. Odpowiedzieliśmy na zadane nam pytanie ,,Czy lupa powiększa przedmiot?", nasza odpowiedź brzmiała nie, ponieważ ona jedynie powiększa nasz kąt widzenia. Drugim doświadczeniem była obserwacja obiektywów odległych. Za pomocą teleskopu obserwowaliśmy obiekty znajdujące się za oknem. Trzecim a zarazem ostatnim dzisiejszego dnia doświadczeniem była obserwacja obiektywów mikroskopijnych. Dokonywaliśmy obserwacji przygotowanych wcześniej preparatów pod mikroskopem. Poprzez manipulacje śrubą makro i mikrometryczną mikroskopu uzyskiwaliśmy ostry obraz przedmiotu. Dzisiejsze zajęcia były bardzo interesujące, dzięki nim rozwinęliśmy nasze zainteresowania fizyką i astronomią.
poniedziałek, 4 kwietnia 2011
czy lupa służy do powiększenia przedmiotu? przyrządy optyczne.
Na dzisiejszych zajęciach prowadziliśmy obserwacje niewielkich przedmiotów za pomocą lupy. Określiliśmy która z trzech lup daje największe powiększenia obrazu. Odpowiedzieliśmy na zadane nam pytanie ,,Czy lupa powiększa przedmiot?", nasza odpowiedź brzmiała nie, ponieważ ona jedynie powiększa nasz kąt widzenia. Drugim doświadczeniem była obserwacja obiektywów odległych. Za pomocą teleskopu obserwowaliśmy obiekty znajdujące się za oknem. Trzecim a zarazem ostatnim dzisiejszego dnia doświadczeniem była obserwacja obiektywów mikroskopijnych. Dokonywaliśmy obserwacji przygotowanych wcześniej preparatów pod mikroskopem. Poprzez manipulacje śrubą makro i mikrometryczną mikroskopu uzyskiwaliśmy ostry obraz przedmiotu. Dzisiejsze zajęcia były bardzo interesujące, dzięki nim rozwinęliśmy nasze zainteresowania fizyką i astronomią.
wtorek, 29 marca 2011
"Skupiamy i rozpraszamy światło-otrzymanie obrazu za pomocą soczewek"
Na dzisiejszych zajęciach rozbudzaliśmy nasze zainteresowania fizyka, kształtowaliśmy umiejętności stosowania zdobytej wiedzy w praktyce. Konstruowaliśmy oraz charakteryzowaliśmy obrazy otrzymane za pomocą soczewek. Rysowaliśmy soczewki skupiające oraz rozpraszające.
Obliczaliśmy również zdolności skupiające soczewek oraz uzyskanego za ich pomocą powiększenia.
Obliczaliśmy również zdolności skupiające soczewek oraz uzyskanego za ich pomocą powiększenia.
wtorek, 22 marca 2011
Prezentacja multimedialna
Na dzisiejszych zajęcia zajęliśmy się tworzeniem prezentacji multimedialnej na temat naszej firmy symulacyjnej. Umieściliśmy w niej ceny naszych niektórych produktów i opisaliśmy do czego są one przeznaczone. Mamy nadzieje że nasza oferta zadowoli i przypadnie do gustu naszym klientom.
Znajduje się tam również informacja na temat dni i godzin otwarcia.
Film jako nasza wizytóka
Dzisiejsze zajęcia poświęciliśmy na nagranie filmu obrazującego naszą apteke znajdującą się w Gimnazjum im. Noblistów Polskich w Koźminku. Mam nadzieję, że ten krótkometrażowy film bedzie podobał się wszystkim widzom. Zapraszamy.
Firma symulacyjna - Świat Zdrowia
Jest to prawdziwe wyzwanie dla nas, ponieważ będziemy zmuszeni zapoznać się z wieloma nowymi aspektami działalności przedsiębiorstwa z którymi dotychczas nie spotkaliśmy się na zajęciach.
Naszą firma jest apteka ,,Świat Zdrowia", postanowiliśmy tak, ponieważ większość nas interesuje się zdrowiem drugiego człowieka. Naszym głównym celem jest udostepnienie tanich i dobrych leków.
Każdemu z nas przydzieliliśmy funkcję, którą będzie pełnił w firmie symulacyjnej :
- Jakub Buchnajzer- dyrektor Apteki
-Martyna Bartosiak- zastępca Dyrektora
-Marta Gruszka- Kierownik działu handlowego
-Julita Skowron- główna księgowa
-Julita Klimorowska- sprzedawca
-Angelika Kałach- sprzedawca
wtorek, 1 marca 2011
Czy można wierzyć własnym oczom?-złudzenia optyczne
"Mikser kolorów"
Na ostatnich zajęciach tworzyliśmy tak zwany mikser kolorów, poprzez zaginanie ramiom powstałego ukłądu "nakładaliśmy" na siebie poszczególne barwy dzięki temu uzyskaliśmy poszczegówlne kombinacje.
Np. nakładając na siebie niebieski+żółty=zielony
"Krązek Newtona"
Do kolejnego doświadczenia potrzebne były takie akcesoria jak : płyta CD, kartka papieru, szkolana kulka o średnicy ok. 1,5 cm, klej i kolorowe kredki.
Po wycięciu krążka z papieru nakleiliśmy do na płytę CD. Kulkę umieściliśmy w środku (otworze)płyty. Kolorowymi kredkami namalowaliśmy trójkąty o wierzchołku w centrum płyty. Trzymając za kulkę zaobserwowaliśmy jak zmieniają się powstające kolory.
Światło po przejściach- załamanie światła na granicy dwóch ośrodków
Na dzisiejszych zajęciach przeprowadziliśmy dwa doświadczenia. Pierwsze z monetą tonącą w naczyniu z wodą a drugie woda słona załamująca ślad słomki.
Doświadczenie 1
"Efekt latającej monety"
Do pełnego naczynia wody wrzuciliśmy monetę. Jeden z uczestników projektu patrzył do naczynia i powoli podnosił głowę. W pewnym momencie zauważył kontur monety w lustrze wody. Pokazane zostało złudzenie optyczne. Zjawisko to nazywa się "efektem latającej monety"
Doświadczenie 2
"Efekt załamania światła"
Do przezroczystego naczynia napełnionego wodą z solą włożyliśmy plastikową słomkę.
DO pierwszego naczynia wsypaliśmy jedną łyżkę soli, do drugiego dwie, a do trzeciego naczynia trzy łyżki stołowe. Największe załamanie zauważyliśmy w naczyniu z wodą najmniej zasolone.
To dzięki soli widzimy tak różnorodne załamania słomek.
Subskrybuj:
Posty (Atom)